lørdag 30. august 2014

Sporlørdag på Dale

Gry m Silja, Aud Venke m Ekko samt Scott og meg la opp til spor. Litt forskjellige. Jeg la et til meg selv, og så la Gry et kort et til meg på gresset mellom bygningene etterpå.


Det jeg la selv lå på østsiden av stien utover - mellom stien og fjellene.



Litt slinger i valsen var der, og omtrent der jeg trodde han var litt off. Jeg la det fiolette sporet her, og gikk det blå sammen m Scott. (skala 70 m). Sporet var 500 m langt.  Jeg likte vinkelen nesten 90 grader etter at vi hoppet over bekken. Så ser jeg at han var mest unøyaktig i starten, og litt oppi lia sleit han. Der tok jeg ham rett og slett inn igjen og satte ham på. Ser at jeg selv klarer følge med bedre enn før - og leser bikkja bedre. Sakko for et tempo. Hadde ikke mere enn et par frolic i starten. Stoppet ham for belønning et par ganger, da kommer han tilbake, spiser, snur seg og jobber videre. Bra.


Det andre sporet var han litt mere off. Så ikke ut som han ville gå spor - eller at han skjønte at det var Grys spor han skulle gå. Så gikk han bra noen meter innimellom - og så off igjen. Til slutt tok han slutten på overvær.


Ikke jobbet med asfalt på lenge, kanskje på tide å prøve det igjen?