søndag 25. september 2011

Konkurransetrening Sept

Fokus på LP treningen nå er Konkurransetrening, konkurransetrening, konkurransetrening. Trener konstant med avstandsbelønning - liggende utenfor banen. Har i det siste fokusert på to og to øvelser av gangen, for så å løpe ut å belønne. Har konsekvent belønnt for de øvelser som fortsatt må forsterkes; rute, avstand. Har tro på at dette gir en effekt og planlegger å fortsette med dette.

Fremover vil jeg strekke til tre øvelser før belønning enkelte ganger. Litt usikker på om det er lurt å variere rekkefølgen på øvelsene, eller om det er lurt å holde på rekkefølgen som de er på stevnene. Vil også trene mye på innkomster og fullt fokus. Spørsmålet er om belønning skal gis inne på banen, eller om en skal gå ut hver gang. Hva er lurt her tro.

Ift enkeltøvelser? Ekstra fokus på fvf og trene mye på den, her gjør vi det stadig vekk elendig på stevner, helt unødvendig. De to øvelsene hvor jeg sender han fra meg, det sitter langt inne. Ruten går bra på trening, her kal jeg imidlertid jobbe med generalisering, rute på flere steder. Dessverre er ball litt vanskelig å bruke, ettersom bikkja er ubrukelig når ballen først er ute.

Åsen stevnet:
Altfor dårlig, siden Scott detter ut, og jeg ikke får ham med. Det som var bra var:
1) han hang med et stykke på fvf, før han begynte å henge
2) stå karakter på innkalling fra sitt, m stå
3) Scott gikk i ruten, om enn etter en dobbel kommando
4) Vi gjorde det bra på avstand
5) Bare e'n null (hopp), der datt bikkja ut på andre siden av hoppet.
6) Det har gått gradvis bedre de to siste stevnene, etter lavmål i Egersund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar