torsdag 1. mars 2012

Leker Forstyrrelser og Belønning

For tiden har vi mye fokus på den ene leksen til neste Amokk helg. Leksen er som følger, kunne gå fvf med Scott forbi 3 leker som ligger på bakken.

Ettersom bikkja (og jeg?) sliter med forstyrrelser, er hovedfokuset for tiden å trene ham til å konsentrere og jobbe, når det er forstyrrelser rundt omkring.  Eksempler på slike forstyrrelser er:
* plastpipeleker som ligger på bakken etter noen andre som har trent
* lærbitt som han finner i sekken sin (jeg trodde den var min)
* generelt bråk, hyl, hunder, valper
* BALLER - trillende, liggende etc. - Da får han sånne tegneseriekryss i øynene.
* Tauleker av div. slag
* Figurant som hopper og danser og frister med leker rett ved siden.

Vi jobber for tiden med forskjellige varianter av dette. Det er ikke alle jeg kjenner som er like overbevist, men vi får se..

I helgen, fokuserte vi på
*Sivs øvelser med godbiter haglende rundt (film). Det går.
* Også med skinn og ball liggende mellom labbene inne. Det går litt.

På Åsen har vi hatt to dager, med fvf trening med forstyrrelser og med å se på noen leke med ball og samtidig kunne ta kontakt.

I går hadde vi følgende trening på SBK:
  • henge seg fast i plastpipelek i 5 min                                   Ikke meningen
  • henge seg fast i lærbitt i 5 min.                                           Ikke meningen
  • Ta kontakt mens jeg leker med tau                                      Bra
  • Ta kontakt mens L trener m ball, med sine                          Vansk. - ok
  • Fvf når jeg har tau rundt livet og dusken rett foran ham      Vansk. - ok 
  • Fvf synkront med L og en av hennes hunder                        Vansk. -  ok
  • Fvf med L tett inntil og til dels lekende med tauleke,    Veldig bra etterhvert. Stolt av ham
"L" var Linda, hundene var Fasit, Salza og Gulli

Kort økt for meg, men godt fornøyd med innsatsen. Takk til L for god jobb.

1 kommentar:

  1. Jeg syns også du skal være stolt av han, han jobbet kjempebra når han bare løsnet fra pipeball og lærbitt :p

    SvarSlett