lørdag 16. juni 2012

Schaferhundklubben

Eneste konkurranse dette halvåret. Nydelige forhold på Sviland idrettspark og stort sett bra vær. Fokuserte denne gang på følelsen i ringen og samspillet med Scott. La vekk det meste annet.

Et sprell på fellesdekk, så var det i hvertfall på tide å legge vekk evt andre drømmer enn det som står over, bikkja lå bak frem da jeg kom tilbake. Ligner ikke ham egentlig, så tar det som et arbeidsuhell.

Denne gang holdt jeg Scott under kommando hele veien, tok aldri enn sånn Braaa, og tjo og hei, men holdt han på "gå pent" under transporten, samt la han ned under dommerens evaluering. Jeg hadde ham med hele veien, en åtter på fvf er det veldig sjeldent jeg har fått. Så igjen - han går seg inn, starter slakt men går bra etterhvert. Karakterene var det ikke så mye å skryte av, men Scott var med hele veien og gjennomførte alle (de andre) øvelsene. To dk ble det imidlertid på avstandsøvelsene samt frasendingsøvelser. Før har imidlertid problemet vært at han ikke har gått fra i det hele tatt. Gikk også rett i ruten. Og spiste ikke opp apporten. Med dette er jeg veldig fornøyd.

Bildet er fra søndagen før, da vi testet forholdene.
Nå må jeg sikre det vi har til nå, samt få opp fart og iver i konkurransesammenheng. Dommeren trakk kraftig for manglende fart - Scott travet vel gjennom de fleste av øvelsene. Dette ser jeg som en utfordring. Tren kjeder, finn en dommer, gå i uoffisielle konkurranser og bryt underveis for å skille ut forskjell mellom trening og konk. Forslag mottas med takk.

Så ble det litt herjing med Hera (og Click?) til slutt, etter at hun er ferdig med å trene tannvisning.

2 kommentarer:

  1. Så rart med desse til vanleg ivrige hundane, blir sakte på konkurranse. stå på!

    SvarSlett
  2. Sliter med det samme med Punky. Farten og iveren går ned. Er det noen som har svaret så må det være Amokk.

    SvarSlett