søndag 2. september 2012

Bruks på lørdag.

Lørdag var det kun Kristin og jeg som skulle trene. Derfor gadd vi ikke (for å være helt ærlig) kjøre helt ut til Sæland. I stedet tenkte vi å hive oss med Schaferhundklubben for deres runderingstrening på Sviland. Vi traff hverandre ikke, innen de kom på trening, var vi dratt for oss selv.  Jeg fant dem etterpå, og fikk sett en hund i aksjon.  Det er imidlertid bare å konstatere at her passer ikke timingen for oss. Som travle familiefolk, må morgenene brukes aktivt. Stå opp tidlig, ut i skauen, få det gjort og så hjem til de andre. Nok om det.

Heldigvis var det da ingen Redningsfolk på Sviland, så vi fikk tatt området. Kristin la opp til meldetrening på veien - med flotte nye godbitbokser. Jeg hadde tenkt skogslydighet. Ettersom vi bare var to, måtte planene jenkes litt.

Økt 1: Skogslydighet og Blindslag.
Planen var å trene trekantinnkalling fra midtlinje.
Fire slag. Her er det vi gjorde, tror jeg. Ettersom vi bare var to, måtte planen endres noe.

Satte S fra meg og gikk litt frem, kalte ham inn og sendte ham ut fra meg. Det menter jeg gikk bra. Han trakk imidlertid litt bakover for så å komme frem mot Kristin som lå bak i granbaren fra "speiderne". Så la jeg opp til et blindslag på høyre side. Scott gikk bra ut, men et stykke i fra meg. Gikk bra på blindslaget og så for full fart over til K igjen. Igjen et stykke fra meg, men veldig bra driv. Deretter bar det opp til henne. Da lå hun litt oppe i høyden, så ble det et høyreslag til. Kalte ham inn til meg til slutt og da kom han greit inn. Godt jobbet.

NB, jeg belønnet ikke på midtlinjen. Så at Schaferhundfolket gjorde det hver gang på den jeg så. Stående med kong, jeg bruker sitte ned m godbiter.

Økt 2: Overværsøk

Vi trodde vi visste hvor vinden kom fra, og sendte Kristin inn fra veien fra øst, hvor hun la seg ned. Scott og jeg startet fra stien ved valpeskogen og gikk i spiraler bortover. 

Svart prikk er Kristin, rød ring er det stedet Scott endelig fikk ferten av henne. Blå ring er feil tegning jeg ikke gidder fjerne.
Som så ofte før skiftet vinden gjennom hogstfeltet, og det overværet jeg trodde vi skulle få da vi startet, forsvant helt. Blikk stille der Kristin lå, så Scott gikk mest klistret inntil meg og lurte på når han skulle få det jeg hadde i lommen. Null fært av noe som helst, jeg så henne lenge før han fikk snusen i henne. Imidlertid var reaksjonen som den skulle da det endelig ble kobling. Flink gutt.

  

Hera fikk meldetrening + et slag som økt 2, men det tar Kristin seg av. Så gikk vi tur.

 Dette er området beskrevet over, sett fra omtrent der K lå.
Dette var før begge to hadde tatt gjørmebad.

1 kommentar:

  1. Typisk. Vinden kjem aldri der du trur på Sviland :). Godt jobba.

    SvarSlett