lørdag 30. mars 2013

Scott blir LP pensjonist


Nå har jeg tenkt på dette lenge, og mye mere enn jeg har tenkt å skrive her. Det betyr at Scott og jeg skal trene LP litt innimellom, men ingen flere konkurranser. Ambisjonene for oss to i konkurransesammenheng er lagt på hylla..

Har hatt mye moro med trening av ham og lært veldig mye også.  Formålet var fra starten av og ha dette som en aktivitet. Visste ikke engang hvar Lydighet var da Annette spurte oss valpekjøpere om hva vi ville med hundene våre. Lydighet for oss da var å ha en hund som kommer når vi roper på den, går og legger seg når vi sier det - etc. vanlig hverdagslydighet. Det har vi i det store og det hele. Men Lydighet som konkurransegren - hadde jeg aldri hørt om.

Mye moro, ikke tvil om det. Både på morgenene på lokale løkker, på kurs hos både Aina og Siv og på banen. Meeen, på konkurransearenaen er det en annen sak. Dette er ikke Scott sin greie. Kjedelig uten belønning, altfor vimsete, mister motivasjonen og det å jobbe for fører er langt fra nok. Nå legger jeg det på hylla.

Hadde jeg begynt om igjen, så..... Hvilket er et utsagn jeg ikke pleier like. LP er gøy, veldig mange veldig flinke jeg er blitt kjent med, så vi får se.........

Scott skogshund og jeg har imidlertid andre felles interesser, som rundering og spor til hverdagsbruk. Der er det også mange hyggelig og flinke folk, så det fortsetter vi med. Der er nok den store, vimsete flaten mere i sitt ess - og også mere istand til å sette fokus og jobbe lengre for belønning. Ergo blir det mere tid til det fremover.

Takk til dere som har kommet med gode råd og innspill underveis i LP treningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar