søndag 11. august 2013

Sportrening Mandag: Formatteringen streiket.

Kari-Nicole, AV - Ekko og Scott, Tammie og Lise Bak Måltidets hus. "Kjølig", regn - langbukser og regnjakke. Basert på Tones kommentar om vær og føreforhold- - gått bedre i regn enn i solskinn -  regnet jeg med gode resultater.  For Scott la jeg to asfaltspor - på 7-8 parkeringsbredder hver (16-17 m) + et lite et på en bredde til slutt. Tammie fikk to spor på marka ved siden av parkeringsplassen. Scott Langs sør-siden som sist. Startet rett etter bobilen.  Det var ikke lurt, fikk han nemlig ikke inn i rett retning. og skinkeost og gikk barbeint. Sporet var 22 parkeringsbredder (50-55 m). Gikk med bacon i nylonstrømpe for å gi litt fert. Bra fokus fra starten, da jobbet han kjempebra, nesa godt ned. God driv fremover. Han klarte imidlertid ikke holde hele veien. Hadde lagt ut noen godbiter, men ikke mange. Dette holdt igjen kanskje halveis, etter det mistet han sporet flere ganger og ble mere ukonsentrert. Kommentaren fra Aud Venke - fortsatt for langt. Gå tilbake i treningen og gjør dem mye kortere. Det han gjør bra, gjør han bra.  Etter en liten pause. Sporet gikk i samme retning (en -to breddes opphold) Her ble det mye rot, det var min feil. I og med at bilen kjørte- mistet jeg sporstarten. Tror derfor at Scott aldri kom helt i gang på denne. Så var det noe som dro veldig ut til siden. La et superkort et på en bredde til slutt. 90 grader på de andre, mellom bygningene. Her markerte jeg sporstart med skinkeost igjen, + et par ganger underveis. Mener vel dette gikk bedre enn det forrige. Ingen spesiell sporslutt, avbrøt ham når han hadde gått langt nok. Neste gang: Skogsspor. Deretter lag noen veldig korte - enkle AS. Gjør også et par veldig enkle på grus. Pass på å belønne når han går bra. Finn ut hvordan du skal gjøre det uten å ødelegge flyten Tammie TS 2 og 3 (tror jeg har lagt et på hytta til henne). La to korte spor i marka. Kort liggetid. Gikk nøye med godbiter under hver fot. Ca 4 m på det første, 2 på det siste. Hun er imidlertid mindre av et matvrak enn Scott. Frolic og tørka for ikke godt nok. Går imidlertid mye bedre i terreng enn da jeg prøvde på asfalt. Hun løfter nesa litt - forkjærlighet for overvær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar