tirsdag 6. august 2013

Sportrening - Søndags formiddag

Aud Venke og Ekko, Silja og Selma, Lise og Scott og Tammie.

OD - opp mot turområdet. Sol, varmt (fortsatt over 20 grader).  For Scott la jeg et asfaltspor og et terrengspor som krysset en grussti og en vinkel etterpå. Bacon i nylonstrømpesom fertsetter.  Det var vind, litt skiftende men nok mere stabil retning enn andre ganger jeg har gått.

 
Scott
 
AS: 30
Gikk p-plass nr 2 fra OD. Sporet var 22 parkeringsbredder (50-55 m). Gikk med bacon i nylonstrømpe for å gi litt fert. Bra fokus fra starten, da jobbet han kjempebra, nesa godt ned. God driv fremover. Dette holdt kanskje halveis, etter det mistet han sporet flere ganger og ble mere ukonsentrert. Ettersom jeg ikke hadde lagt ut noe særlig godbiter underveis, ble det veldig langt til belønningen.

Kommentaren fra Aud Venke og Silje var at dette var rett og slett for langt. Han burde ha fått god belønning mye tidligere, da han gikk bra.

Neste gang: Gjør det kortere, pass på å belønn når han går bra. Finn ut hvordan du skal gjøre det uten å ødelegge flyten. Har en film, men mangler en ledning. Videoen kommer etter hvert.

Terrengspor
Gikk inn stien i nord-øst, men gikk i terrenget på nordsiden av stien. Kort spor ca 15 m,. Krysset grusstien- og hadde en vinkel. Liggetid kanskje en halvtime. Godbit i starten, etter kryssing av grusstien og etter vinkelen. Han virret litt før han fant vinkelen, men så gikk det bra igjen.

Snakket litt om å legge spor for hverandre neste gang for at de skal få noen andre utfordringer.

Tammie
La et kort asfaltspor - tre parkeringsbredder. Kort liggetid. Hun er imidlertid der hvor Scott var i starten. Skjønner ikke hva jeg vil - snur seg og ser på meg etc. Tror jeg konkluderer med at de sporene jeg legger for henne, legger jeg i terrenget. Ganske mye arbeid å komme inn i disse asfaltsporene.

Få med Kari på det? I hvertfall rundering, der er Tammie kjempegod

Så ble det nytt tordenvær, og da var det bare å løpe hjem.

3 kommentarer:

  1. Ja, få med Kari! Tammie fortener det!

    SvarSlett
  2. Jeg legger ikke ut slutt i det hele tatt. Mye bedre. Nå leter hun ikke etter godis, som like godt kunne være en stein hun så... Bruker klikker og når nesen er godt nedi, klikker jeg,og hun får godis nede på asfalten. Da kan jeg velge å gjøre det akkuratt når jeg vil, tidlig i sporet eller midt på eller i slutten, eller alt dette :-)

    SvarSlett
  3. Godt poeng det Tone. Det jeg har slitt litt med Scott at han kommer helt utav det og snur seg mot meg, hvis jeg sier bra. Men ser at jeg må prøve forskjellige ting.

    SvarSlett