lørdag 1. oktober 2016

Brukstrening Sælandsskogen


Jan Inge med Touch og Iva, Bente med Milla, Aud Venke og Ekko og Scott og meg. Iva, Touch og Milla runderte, Scott og Ekko fikk gå spor. Scott og Milla gikk tur.

Aud Venke og jeg la hvert vårt spor først. Så jobbet vi med tre hunder som runderte, og deretter gikk vi sporene. (mens de andre trente felt). Alle jobbet bra og alle ble våte. :-)
Milla etter funn, ble litt mye med fastbitt, belønning og påvisning på en gang. Nytt steg fremover i dag, med figuranter på begge sider. :-)

Sporet lå vel en time eller to. Det skulle være et D-spor - 300 meter og U formet, 4 gjenstander (pinner). Det var vanskelig å få sidene like lange - hvilket synes tydelig. Gikk fra grusveien ned til sjøen (kun 30 meter på stedet jeg gikk ned), tok det igjen på lengden bortover. Etter fuglehuset tok jeg 90 grader opp i hogstfeltet. La ut 2 pinner  - en spade og et sykkelhåndtak. Det røde sporet er mitt fra da jeg la det. Det gule er Scotts. Ingen godbiter i sporet etter starten.
Scott tok begge vinklene bra, både ned på stien - og også opp en liten skrent opp i hogstfeltet. Underveis gikk han litt som på asfalt-spor, litt høy nese, sjekker underveis, og tar seg inn hvis han kommer på avveie. Godt fornøyd med vinkelen opp i terrenget igjen. 
Første pinne vet jeg ikke om han markerte, andre gjorde han, men kjapt. De to siste gjenstandene markerte han bra.

Tror Scott synes Milla må lære å oppføre seg rundt voksne folk. :-)