søndag 14. april 2013

Rundering på Sviland

Endelig klart for rundering igjen. Gry og Silja, Aud Venke med Ekko og Scott og jeg. Kari og Nicole stilte tidlig på morgenen og tråkket området for oss, før hun hastet avgårde til barnedåp. Sterkt!

Det var oppholdsvæt, ikke veldig varmt, men mildt nok til pause denne gangen. Vi gikk derfor to omganger med hver hund. Veldig bra  økt.
Alle hundene gikk i området markert her, men ikke denne ruten. Vi fulgte "midtlinja innover, hvilket vil si at vi startet mot nord og så svingte mot øst etterhvert mellom "hauen" og hogstfeltet.

La opp til to runder med flying for Scott, lenge siden sist.
 
Første omgang tror jeg det ble ca 4 slag på hver. Avsluttet på toppen hos Aud Venke, måtte trekke figurantene inn litt, ettersom batteriet på radioen gikk ut. Vinden kom fra Vest, men var som vanlig litt vanskelig. Så på Scott at han ofte løp slik at han fikk ferten av dem når han nesten hadde løpt rundt og kom inn østfra. På det første slaget mot Vest, dro han alltid litt sørvest over, mot veien, før han dro nordover og fant fig. Ikke sikker på om det var vinden, eller at han sporte litt også, han har av og til en tendens til det. Han krysset midtlinja såpass langt unna meg på de første slagene at jeg tok ham inn på midtlinja på de fleste slagene. På slutten gikk det veldig bra, da tok han kursen mot meg uten oppfordring.  Peste ham ut med å avslutte på toppen. Kun belønning med godbiter.
 
2 økt gjorde jeg samme. Tror det kun ble 3 eller 4 slag på hver. Prøvde å sende ham fra "bil"siden av bekken, rett mot Gry. Det gikk ikke veldig bra, tok litt tid før han kom seg på jobb (pleier ikke begynne der), så dro han litt på tur før han fant Aud Venke i Vest - jeg trodde han hadde funnet noen andre. På fikk en litt drøy sving på vest-siden hos Aud Venke, mens Gry måtte sitte nesten i ro ute i hogstfeltet. Men gutten jobbet som en helt. Så han ble sliten på slutten, men ingenting å si på innsatsen. Det er gutten sin det. :-).
 
Et par bilder jeg har "lånt av Gry"
 
Presten gjør det klart at han ikke vil i bilen før han har jobbet noenting.
 
 
 
Meg da? Skal ikke jeg få noe?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar