søndag 12. mai 2013

Sviland området.

Kart

Først, litt terreng. Vi jobber i Krokholen, populært kalt Valpeskogen (tror jeg). Jeg vet ikke hvorfor.  Vet heller ikke hvorfor det heter Krokholen, kanskje fordi høyden danner en krok. Vi jobber nord øst for grusveien og som oftest en av to ruter. 1) Sør østover fra parkeringsplassen, med hogstfeltet på sør siden og skogen med høyden på nord side- vi fortsetter mot myra. Hvis vi starter rett fra bekken blir det ca 150 m. 2) Øst nord.østover fra bekken, med midtlinje mellom myrhølet og høyden like øst for den. Den gir ca 200 m. Så bytter vi retning avhengig av (antatte ) vindforhold og dagsform.
Kartet på siden viser kotene. Rute 1 og 2 får da høyden på henholdsvis venstre og høyre side. Rute 1 får et stort åpent område med skog og hogstfelt på sør-øst siden. Rute 2 vil hele tiden foregå i en helling, hvor bikkja løper opp på ene slaget og ned på andre. Rute 2 ga god plass til 50 m slag på hver side. Fra parkeringsplassen til veien er det ca 300 m.
Til sammenligning for de som driver med sånn. 
 
Konkurranserundering: området skal være 100 m bredt m naturlig vei gjennom området.
 
Klasse D: 2 fig. 100 m, disp 10 min.
Klasse C: 3 fig. 200 m, disp. 15 min. - for høyere klasser blir området for lite.
 
NRH: området skal være 100 m bredt og 400 m langt
 
Nybegynner. max 2 fig. 400 m, 20 min.
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Kjekt at du gjer dette, Lise. Eg elskar kart :). Det er er NRH som kallar det valpeskogen. Dei brukar den på begynnerhundane. Brukar eit større område når hundane kan og krev meir.

    SvarSlett