søndag 29. september 2013

3 * 0 m spor i strålende solskinn på Dale.

Aud Venke m Ekko, Kari m Nicole og jeg m Scott fikk en nydelig lørdag på Dale. Vi var der kl. 9 og gikk straks i gang med sporleggingen. Ny telefon og nytt program, dette måtte bli bra. Aud Venke skulle gå skogsspor og Kari asfaltspor.

Spor 1: 20 min og 0 m. GPS signal ikke mottatt.
Gikk på vestsiden av stien nordover. Startet ca 100 m ut på stien rett ut mot vannet, og vil vel tippe at sporet var rundt 300 m. Dette synes jeg er vanskelig å ta uten mål. Gikk først nordover, så vest ut til gapahuken. Rundt den, ut til fjellet, tilbake, så gjennom mye høyt gress igjen + litt nedlagte ... før jeg la slutten.

Jeg hadde 0 km i timen, brent 0 kcal etc.
Lot sporet ligge et par timer før Scott og jeg gikk det. Bikkja beina av gårde som vanlig. Skal ta opp rådet om et par timers tur først. Selv om jeg
nå legger opp løypa sånn at jeg slipper å klatre de første 100 m. Han er litt kjapp, derfor glapp vi et par ganger også. Første gangen (1/4) holdt jeg ham bare igjen - og så fant han igjen sporet. Scott rotet en del, der jeg snudde også. Tror han tok etter noen andre. (Dette hadde jeg glemt). Siste tredjedel gikk gjennom høyt gress, her har Scott vært kjempeflink før. Nesa ligger litt høyt, men det tror jeg tildels skyldes at ferten blir liggende igjen på toppen av gresset. Snuten går ned og han får med seg godbitene.  Etter at vi hadde klatret over en gren jeg husket, mistet han sporet helt. Mye surring fra begge. Kikket opp i tretoppene og virret rundt. Tok ham tilslutt tilbake til den grenen vi hadde klatret over, som var siste sted jeg visste vi var på sporet. Deretter fikk han grepet på nytt. Denne gang på rett vei, for like etter fant han slutten.


Spor Ekko: GPS signal ikke mottatt.  

Gikk ned til bukten og la et til Aud Venke. Heller ikke her fikk jeg noe GPS signal, så null meter, null kcal, null høydemeter. Aud Venke og Ekko fikk imidlertid en hel haug ut av de sløyfene jeg hang opp. Det så ikke pent ut dernede.


Spor 2: GPS signal ikke mottatt. Scott

La også et kort gress-spor oppe ved bygningene. Kari krysset sporet 90 grader, omtrent 1/3 uti sporet. Dette var et ferskspor.  Litt mye rollsing i starten. Det hadde nemlig akkurat vært en søt tispe der. På begynnelsen av sporet var det litt søk til hver side, men så ble han sikker, dermed bar det strake vegen, og det kryssende sporet til Kari lot han seg ikke affisere av i det hele tatt.

Kari har tatt film, men jeg får ikke aktivert den i bloggen. Det får bli en annen gang.

Neste gang skal vi følge med hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar