søndag 15. september 2013

Rundering 14 September på Sviland

Væromslaget har kommet, det var regn, grått og regn.

Marina, Kira og Celina, Aud Venke og Ekko samt Lise og Scott stilte opp. Denne gangen var vi først.

Vi startet først. Jeg ville ha ham i flying, med skjulte førere et godt stykke ute. Celina og Aud Venke som figuranter, Marina på midtlinjen. Førerne er nå i skjul, litt vanskelig å anslå avstanden, tror jeg må telle skritt en gang. Bra med Marina på midtlinjen, hun trekker litt lengre frem for hvert slag enn det jeg gjør - og da får vi bedre flyt i søket. Aud Venke på nordsiden (mot Arboretet) av midtlinjen og Celina på sydsiden. Vi la midtlinjen slik at vi fikk høyden på nordsiden.

Tror det ble 5 slag på Aud Venke. 2 før myra, et på vei opp på haugen, et på toppen - og så et ekstra slag til slutt. Kjørte flying hele veien i dag, men tok ham inn på midtlinjen innimellom. Tar letteste veien rundt, - rundt myra, opp den slakeste delen av høyden - for så å dreie mot figurant. Hvis han trekker rett ut er vel det siste helt greit. Ser at han imidlertid jobber litt ustrukturert for å finne fig. Mye løping, men mangler noe på søksmønsteret. Imidlertid trekker han godt frem på veien inn. Jeg la ikke opp til noen blindslag denne gang, men han slet litt med å finne Celina siste gang, derfor tok vi et ekstra kortere et på Aud Venke til slutt.

Aud Venke måtte gå etter en økt, og resten av oss feiga også ut pga silregnet. Litt pinlig, men men. Ikke tur i Melsheia en gang.

Til neste gang, skal jeg se på hva som kan gjøres for å trene at han går rettere ut. Kanskje vi må ha fig. nærmere på noen slag. Og så vil jeg starte med bitt-trening igjen. (det sa jeg sist også)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar