søndag 21. desember 2014

Årets siste runderingstrening

Kari-Nicole, Aud Venke-Ekko og jeg og Scott trosset hagl/snøføre på motorveien og dro på trening i Sælandsskogen. Nok en gang grisevær.

Scott og jeg kombinerte de to øktene i en. Fokus, mønster og melding.

Første del

Begynte med figurantene på 20-30 meter og delvis skjult - og så økte vi avstanden og reduserte synligheten etterhvert. Fortsatt fokus på mønster. Veksler med å ta han inn til meg på midtlinjen for å få den gode passeringen.

3 slag på siden mot vannet - med siste i ruinen. Deretter måtte vi ha en pause forbi en barnefamilie.
Oppi storskogen hadde jeg to lange slag på Aud Venke.


La opp til et blindslag på Aud Venke, det viste seg vel å bli to blindslag siden han ikke kom inn til meg, men trakk for langt frem  så han heller ikke fant Kari. Dermed tok jeg ham inn igjen - og sendte ham ut på nytt på Kari. Da gikk det bra.


Avsluttet med et kort slag på Aud Venke for å sikre suksess - og fordi veien var like bortafor.


Andre del

Meldingstrening på sletta.
Startet fra figurant - inn til meg og ut. Kort avstand - 5-10 m. (Dette går i lusefart, men det får ikke hjelpe)

Bommet på første, da han fikk tenning på bittet før vi var klar til å slippe ham. Rett på tur, med bittet i kjeften. Det er belønning nok for den gutten fremdeles.

De andre meldingene gikk mye bedre, på begge sider. Hjelper ham litt i gang med å "rope" ham inn til meg. Må slutte med den hjelpen, litt usikker på når/hvordan - for å sikre fokus. Siste på Kari var veldig bra.

Igjen må jeg takke Aud Venke for flotte bilder. Denne gang  før og etter funn.


Takk for i år folkens, gleder meg til neste år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar