søndag 7. desember 2014

Lungemos trumfer løsbitt

Utfordringen fra forrige trening var å finne en belønning som trumfer løsbittet. Lungemos gjør.

Nicole, Ekko og Scott var alle klare for trening på Skjæveland. Nydelig vær - og utrolig fint lys i skogen. Kaldt - hadde vært frost om natten

Bildet av av Scott og meg er tatt av Aud Venke Østerhus.

1 økt

Fokuserte på korte slag, fremdrift og rett i belønning. Vært litt rot i fremdriften i det siste. Maks 30 m ut - og bare delvis skjulte figuranter.

8-10 slag totalt tipper jeg. På nullte slag stakk han for å finne Aud Venke før jeg fikk sendt ham i det hele tatt. Neste slaget tok han seg en runde uten å finne Kari. Så trakk vi Kari inn og sendte på nytt.

De neste slagene ble gode og vi fikk terpet på fremdriften.

2 økt

Meldingstrening, denne gang med lungemos som belønning. Grønne Canis bitt.

De to første slagene plasserte jeg ham hos figurant i starten. Det skal jeg fortsette med en stund. Han trenger å terpes. Resten av slagene tok jeg hele kjeden. 6-8 slag totalt.

Ser at hvis jeg tar hele kjeden så er glemmer han av og til ut hva han skal. Skal derfor fortsette å terpe de to første slagene.

Lungemos var knall. Til og med nok til å legge fra seg bittet for å sjekke skogbunnen for rester.  Men så plukket han det opp igjen og gjennomførte.



 



1 kommentar: