søndag 7. desember 2014

Trening på asfalt

Mandag - UIS - Opphold - en del vind


Gry m Silja, Kari m Nicole og meg m Scott.


La eget spor, over hele den ene lengden. Et par vinkler. Sporet var rimelig ferskt da jeg gikk det, ikke lengre enn halvtime.


Dette var krevende. Vanskelig å få ham ordentlig på. Innimellom glimter han imidlertid til og jobber bra. Men detter for lett av. Jeg prøvde å hjelpe ham i gang igjen med søk spor kommandoen, men synes vel ikke det heller funket veldig bra. Mulig vi da stod på feil sted. Hjalp ham med vilje, selv om jeg ellers ville ventet ham ut. Mulig jeg skulle brutt.


Torsdag - UIS - Opphold - ikke vind


La et kort spor, litt mindre enn en halv lengde. 2 vinkler. Brukte litt godbiter i sporet. Brukte klikker for å være presis i belønningen. Sporet fikk vel en times liggetid mens vi gikk tur ned til OD og rundt området.


Startet litt rotete med en tur i buskene. Jeg trodde jeg hadde satt ham rett på. Imidlertid ble fortsettelsen mye bedre. Et par ganger i starten hvor han stoppet og så tomt og forvirret ut i luften (åndssvak bikkje?). Men så kom han seg på. Den ene vinkelen inn mot kanten sneiet han, men han tok den på rett sted. Vinkelen inne ved kanten gikk veldig bra. Fikk belønnet et par steder hvor han jobbet bra - med nesa godt plantet i bakken. Scott gikk rett tilbake på jobb etter å ha fått belønning.


Husket å legge slutten på samme underlaget denne gang. Jeg er bedre fornøyd nå med dette. Asfaltspor er definitivt ferskvare for han her.


Skal legge flere korte spor fremover tror jeg, + gå dem oftere.


Avsluttet med:
  • Dekkmarkering i sporet med pinner. Kommer gradvis videre ved at det ikke bare er når jeg står foran ham at han skal dekke. Og at det blir null belønning hvis han tar opp pinnen til meg. (Hos enkelte andre blir det da tjo og hei.)
  • Innkalling: Et par supre, med deilig skinkeost som belønning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar