torsdag 20. juni 2013

Sportrening uke 24:

Mandag kveld:

Aud Venke - Ekko, Silje m Emma og Pia og Lise og Scott stilte på Ullandhaug (bak Måltidets hus) for asfalttrening. Lengdene her er bredden av en parkeringsplass - dvs. èn bil.

4 korte spor:
Prøvde litt forskjellig: Alle spor "midt" på asfalten, ikke langs noen gresskanter eller noe.

Scent in a bottle: Flaske med leverposteivann fra AV: 2 plasser.
Skjønte han egentlig ikke så mye av, litt sprutlukt her og der hjalp han ikke.

AS12 Barbeint: 2 plasser
Litt bedre, men mye virring.

AS13 Barbeint med litt skrapte godbiter: 2 plasser
Litt snodig dette, i terrenget går han jo i mine spor uten å nøle, men her på asfalt er det visst utrolig vanskelig.

AS14 Barbeint med litt skrapte godbiter samme lengde.
Litt annen retning. Noe bedre

Lørdag formiddag Dale

Aud Venke, Ekko, Scott og jeg hadde "sommeravslutning" for lørdagstreningen i bruksgruppa. Fint vær, litt utrygt, men regnet ventet til vi var ferdige. Akkurat litt for kaldt for shorts.

La et terreng spor på ca et par hundre meter på på vestsiden av stien, ned mot sjøen, deretter nordover for så å svinge østover igjen tilbake mot stien - opp mot de store steinene. Endomondo sviktet meg nesten umiddelbart, så her er ingen track. Ca en time liggetid. Scott jobber bra. Han mister sporet litt innimellom, men likevel er det noe helt annet enn det jeg jobbet med etterpå. Neste gang vil jeg sørge for at sporet også krysser grusveien et sted, eller er innom den, slik at vi begynner å trene litt grus også.

Asfaltsporene la jeg på hver side av tunnellen. Igjen helt ferske spor, Scott satt borte på gresset da jeg la dem, så så det ikke.

AS15 Barbeint mot tunnellen fra innsiden ca 3 m
Mye virring

AS16 Barbeint fra tunnellen fra innsiden ca 5 m
I gresskanten. Igjen trekker han mye til siden. Tror ikke jeg skal legge dem i kanten lengre. Nå blir det bare distraksjon, skal jobbe i asfalten, men gi ham noe hjelp der.

Søndag kveld på "kveldsturen"

Asfaltspor 17
Fint vær. Litt vind fra nordvest. Denne gangen ville jeg ha nesa ned i asfalten, har sett ham på "frihånd når han finner noe spennende", dette ville jeg ha frem. La et litt lengre spor på parkeringsplassen på Rimi. Brukte skyen fra søndagsmiddagen som "scent in a bottle". Var litt raus med fuktigheten, og skrapte skoen bortover for å få fært i asfalten. Resten av søndagsmiddagen som belønning i enden av sporet. Gikk i medvind. Fulgte en linje så jeg visste hvor jeg hadde gått. Scott så at jeg la sporet. Det funket. Ørlite nøling/virring i starten -"skal vi nå dette igjen?" - men så gikk nesa ned, og da bar det fremover. Tror jeg skal provosere det frem noen ganger til, så får jeg heller ta bort noe av hjelpen etterpå. Han må skjønne at han skal jobbe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar