lørdag 22. juni 2013

Uke 25 Asfaltspor 19-23, grus-spor 1-2

Lørdag formiddag: Austrått skole:

Kari med Nicole og Scott og jeg møttes for å trene asfaltspor. Ikke vært her siden siste helgen med Amokk - og da var Scott fremdeles skadet. Scott og jeg var litt tidlig ute, så vi fikk oss en tur bortover langs jordene og neste skole først.

Oppholdsvær, vekslende, men ble varmt etterhvert (dvs kun T-skjorte under treningsvesten). Denne gangen fikk vel kanskje sporene ligge en 20-30 min. før jeg gikk dem. Alle sporene var korte, 3-4 meter. For å sikre meg å få nesen ned, siden det har vært litt av utfordringen på asfalt,brukte jeg hjelp.  Jeg brukte uttynnet kraft av kjøtt som jeg dryppet litt ved starten av sporet og underveis, samt skrap av godbit i starten. Måkene tok med seg det som var av biter, så Scott fikk ny forsyning som belønning i sporet. Gikk alle sporene med joggesko.

Asfaltspor (AS): 18
Fra kanten bort til basketballmålet. Belønning på baksiden av stolpen. Ser ut som han går litt forbi før han skjønner at han er på et spor, så tok han godbitene i starten. Litt virring, men nå fikk han nesa ned og dro godt bortover. Dette er fremskritt.

AS: 19
Dette lå i forlengelsen av det andre, her dro han godt fremover og fulgte sporet. Imidlertid var det her en eekstra utfording i at det hadde kommet en mann med hund som hadde krysset mitt, og da fortsatte Scott ut til høyre på det. Fikk stoppet han raskt, så han kom seg på igjen.

AS: 20
I dette sporet var det et lite område hvor asfalten var borte, og det lå grus i bånn. Det gikk helt fint. Men jeg må jobbe enda mere med nøyaktigheten og å gjøre det interressant nok.
 
Nå har jeg jo fått spordilla - og for ikke å gjøre det for kjedelig med bare asfaltspor, ville jeg også teste hvordan han er på grus. La to stk.

Grus-spor (GS): 1
La det sør-østover inni sandkassa, halve lengden. Han begynte å følge på utsiden, men så fikk jeg han inni. Bedre enn starten på asfalt. Tror nok han tar litt overværet, og han har det fryktelig travelt. Dette gikk han rett etter de tre asfaltsporene - så da var han i spormodus.

GS: 2 
Etter litt kaffe og sludring, la jeg et grusspor til i sandkassa, diagonalt overfor det første. Kan tenkes vinden hadde snudd litt. Så ut som Scott tok sporet, men mulig han egentlig fikk godbitene i enden (under en stein) i nesa og gikk på den.

Vi hadde fordelt området mellom oss, Kari og Nicole gikk øst for fontenen (omtrent ved 1 tallet) og bortover. Dette var første spor på asfalt for Nicole, og der var visst mye annet som også var  spennende. Skjønte hva hun skulle, men ble lett avsporet. Vi prøver igjen. Litt moro å være flere som nå trener på dette. Men forbistra med den boken vi bestilte gjennom Canis.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar