søndag 3. juni 2012

Rundering Sælandskogen

Denne gang stilte Gry/Silja, Lise/Scott, Kristin/Hera, Aud Venke/Ekko og Marina/Kira til rundering. Gikk i den rekkefølgen. Været var flott, litt kaldt på morgenen, men sol og lite vind der inne i skogen. (Vinden fant vi igjen da vi kom hjem).

Planen for Scott var inndelt i to potensielle økter.

Økt 1: Flying og trekantinnkalling.
Sikre passering nærme meg på flying.
To slag på hver med lek, så godbit som belønning
2 ganger trekant-innkaling.

Økt 2: Melding og flying:
I skogen, men bare de 2 siste step av meldingen, en figurant av gangen.

Vi begynte på sletten etter bekken og jobbet oss fremover. Aud Venke og Marina som figuranter, Gry på midtlinjen. Scott lekte bra på de tre første slagene, til han fant godbitene. Han og Marina lekte så heftig og høylytt på første slaget deres at jeg lurte på om han var blitt for ivrig, men neida, bare lykke. Han hadde et par bakslag, antagelig pga vinden. Vi så at han imidlertid trakk bra fremover inn mot midtlinjen denne gangen. Passerte meg også i passe avstand. Det gjaldt på begge sidene.

Kjørte en trekantinnkalling på hver figurant. Kom greit inn til meg fra figurant når jeg satt på huk. Satte ham fra meg på midtlinjen, gikk 10 m frem, for så å kalle ham frem til meg og sende rett ut. Det funket helt flott begge ganger.

Så fikk vi han en tilleggsutfordring på vest-siden. Hvor er Marina? Hun hadde lagt seg i Gapahuken. Dette har Scott aldri prøvd før, men han tok det fint. Fikk teft og skjønnte det var noe,men måtte rundt den en gang for å skjønne at det var fra innsiden. Viste ingen frykt for å gå inn der.

Marina fikk utfordringen med å kvitte seg med barnåler i alt tøyet etterpå. :-)

Det ble oppunder 15 slag til sammen, vi stoppet på toppen av bakken.

Etter pause var vi tre igjen: Gry, Kristin og meg. Fikk oss en liten tur mellom alle folkene, (speidere, barnefamilier, ungdommer på telttur), og tre store ivrige hunder som nesten ikke kunne stå stille. Kjørte en felles-sitt for å få tak i alle på en gang.



Så var det bading, pinnehenting og en som spiser gress.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar