tirsdag 10. juli 2012

Spor

St.Hans helgen dro vi på hytta. Der var det stort sett regn og masse forkjølte mennesker. Mannen i huset tok seg av langturene. Aksel og jeg gikk spor med bikkjene. Ettersom vi ikke bare slet med forkjølelse, men også med sporloggen er det bare Scott sin logg som er med. Tammies er dessverre tapt.
Jeg tror Scotts er den fiolette, mens jeg gikk etter den grønne først. Fra parkeringsplassen over hytta vår, over mot veien opp til hyttebyen . Ca 200 meter. Godbiter i sporet innimellom, mellom hvert andre og 5 skritt. Tror vi brukte rundt 12 min. Fra lyng, til myr og så til hyttesti. Scott jobber bra. Mistet sporet to ganger, en gang i myra og så en gang da vi kom opp på oppkjørt sti. Han sirklet godt rundt inntil han fant sporet igjen.

Tammie gikk sitt første spor (tror jeg). 30 m pølsespor ned mot myra. Gikk kjempebra.

Neste gang jeg prøver blir det Mapmyrun etter forslag fra Isabelle. Deretter blir det vel egen GPS.

2 kommentarer:

  1. Vet at flere bruker runkeeper :)

    SvarSlett
  2. Kjekt dere koser dere med spor. ; ) Du må nok ønske deg Garmin GPS...... og kjøpe mapsource programmet med karter. Dyrt, men veldig kjekt og nyttig redskap under sporing.

    SvarSlett