lørdag 24. oktober 2015

Første høst-lørdagen


Gro - Maja, Scott og jeg trente i Ølbergskogen.

Vi brukte begge sider av veien. Først la vi spor på området mot Regestranda (Nord) (sporet markert i bildet) . Deretter trente vi overvær med figurant inni byggene på andre siden av veien (Sør).

Der var litt folk, så vi gikk med hundene i bånd- til omtrentlig det området vi forventet å finne figurant. Scott traff på første forsøk hvor Gro satt langt inni en av de grønne buene på en vedstabel. Scott var litt forsiktig på vei innover, men gikk rett på.

Neste oppsøk (hvor jeg slapp ham litt tidligere), ble det en god del leting i skogen, før han sirklet seg inn rundt denne søte røde utedoen. Rundt og rundt et par ganger. Heldigvis ble der en liten glipe i døren, og da presset han seg inn og fant Gro.

Her går Gro og Maja bak en bu, for at ikke hun skal se hvor jeg blir av. Bildene under er figurantutsikten min inni en av de grønne buene. Satt der på en vedstabel og ventet på Maja. I det hele tatt, det er mye ved her.

Etter to overvær på hver hund ga vi oss her, Canis skulle ha kurs og der ble mye folk etterhvert.






Til sist gikk vi sporet, relativt kort 230 m, liggetid 2 timer. Underlag skogbunn og gress (skogsgress). 3 gjenstander, han fant 2, jeg den 3. Kom inn til slutten fra motsatt side. Mørk Cyan er Scott. Ser ut som han gikk litt til høyre, men det stemmer ikke helt over alt i hvertfall, da jeg vet han gikk helt i sporet i hvertfall deler av strekningen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar