lørdag 3. desember 2011

Kald runderingsøkt på Sæland

5 stk stilte på trening i dag: Katrine & Max, Gry & Silja, Kari & Nicole, Aud Venke & Ekko og oss. Dette var også start rekkefølgen.

Det var første gang for Nicole, så un fikk løpe frem og tilbake på sletta, mellom Katrine og meg. Leverpostei og kos var bedre enn leking.

Planen med Scott var å kjøre flying de første slagene, for deretter å kalle ham inn til midtlinjen og sende ham ut. Det ble ikke helt sånn. Vi startet innerst, og for å utnytte terrenget la vi to slag på nedsiden først. Imidlertid kom trekken sånn at Scott trakk opp, så på tur bakover og altfor nærme veien. Måtte kalle ham inn. Vind"problemet" fortsatte, vi måtte derfor gi ham hjelp - spesielt på nedsiden. Stemmene bar ikke i vinden - heller ikke klapp, Aud Venke måtte ty til fløyta. Det funket supert, så det skal jeg jobbe inn fremover.

Jeg har åpenbart trent for mye på å komme inn til meg på midtlinjen,  hvilket gjør at han nå stopper opp inne i stedet for å fortsette ut på andre siden. (Blitt veldig god på innkalling) Ergo fokus på søksmønster i rundering fremover. Tror jeg derfor må trekke figurantene inn igjen og gjøre dem festlige, slik at han får en kickstart over midtlinja. Vi hadde både Katrine og Kari synlige på de to siste slagene, og lot dem løpe inn i skogen. Tungt i fullt regntøy, tipper jeg, men det gjorde susen. Litt usikker på om jeg skal løpe med eller ikke, ser ut som han stopper når jeg stopper.

Scott jobber som en helt, blir litt vippet av pinnen av skiftende vind og gode lukter på bakken.

En runde på alle i dag, kaldt og klargjøring for fest.

Mål neste kurshelg m Thomas Stokke.Søksmønster og innlæring av melding. Gleder oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar