søndag 22. april 2012

Flott runderingsøkt på Sviland 14 April


Denne gangen var vi 3 som prøvde oss på det nedhogde området på Sviland. Gry - Silja, Aud Venke-Ekko og jeg - Scott. Terrenget ser helt anderledes og løypa blir også anderledes med et stort hogstfelt først. Bestemte oss for to korte økter hver og det var tydeligvis et bra valg for alle.

I første økten til Scott ville jeg ha flying med to økter rett i lek, deretter kunne han få godbiter.  Ville også ha ham inn på linjen innimellom for å veksle mellom de to. Imidlertid glemte jeg godbiter og hadde ingenting annet å belønne med heller, derfor holdt jeg på flying.  Planen var også å få litt jaktlek som belønning. Ikke sikker på hva erfaringene ble med det.

Flyingen gikk veldig bra. Scott jobbet bra, holdt mønsteret og god driv, søkte inn mot meg på midtlinjen også- uten å komme helt inn.  Holdt figurantene relativt nærme også. Det tror jeg var med på å gjøre at han jobbet godt hele tiden og ikke "løp stort"(Thomas) eller villmann (som Gro ville sagt) noen gang. En gang trakk hhan litt bakover til forrige sted, - men i det øyeblikket han fikk ferten, var han rett på figuranten. Måtte også ha en vanningspause underveis, men dro rett på jobb igjen etterpå.

2 økt var det meldingstrening. Har bare gjort dette en gang i skogen før, sammen med Gro på Skjæveland. Da var det bare siste steget. Nå tok vi de to siste trinnene i meldingen. Startet 3 ganger mot en figurant- Gry, tok han ut i terrenget (10 m?), hun ga ham bittet, inn til meg, sitt, slipp, vis, og belønning hos Gry. Stor suksess. Skjønte veldig raskt hva som var poenget. Ventet spent på å få bittet/hageslangen.

Etter 3 ganger på en side, tok vi Aud Venke ut på andre siden, med bitt og belønning. Første gang jeg har hatt figuranter ute på begge sider. Dette var ikke noe problem heller. Så vidt jeg husker tok jeg samme økten to ganger på hver side og så vekslet mellom dem, før jeg til slutt kjørte to slag flying rett i lek som avslutning.


En god del tygging, men ellers bra. Holder bittet til jeg sier slipp. Vi brukte ikke line under vis kommandoen.Mulig jeg også glemte å "rikse" med båndet på ryggen for å forberede det å ha med seg line.

Kjempebra trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar