søndag 9. juni 2013

Terrengspor på Dale 25.5.


Kristin-Hera, Aud Venke og Ekko og Lise-Scott. Nydelig vær, "møye" folk etterhvert. Sporet lå i halvannen time, mens vi prøvde oss på diverse andre aktiviteter som asfaltspor etc. Jeg la sporet   i kanten av jordet innover, mens Aud Venke la det rundt stien innover mot Dalsnuten. Jeg krysset nok hennes spor på tilbakeveien.
 
Sporet var 5-600 m langt. Jeg brukte depot av fiskepudding som belønning underveis i sporet.
 
 
Endomondo vil plent ha det til at jeg gikk i zikkzak da jeg la sporet, men mye beinere da Scott gikk det. Jeg vil vel påstå at det var motsatt.  Frem til vinkelen, var det jorde og høyt gress. Der vi vender nordover kommer vi ut på en hardstampet jordvei. Tydelig at måten ferten har festet seg i sporet var helt anderledes der.
 
 
Scott gikk sporet bra frem til vinkelen. Jobbet godt og dro fremover. Fra vinkelen så mistet han sporet og styrte fært hele veien. Hadde jeg fulgt han hver meter ut, hadde dette sett helt anderledes ut. Det er mulig det gikk noe bedre på slutten, men det er også mulig jeg dyttet han fremover.
Det som er tydelig at vi må trene mere variert. Flere typer underlag og spesielt også på harde underlag. Asfaltspor har vi begynt på, og skal kanskje fortsette med det en stund, men så må vi også jobbe med grusspor etc.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar