lørdag 10. august 2013

Fantastisk vær:

Så var det Lysebotn-Bryne igjen. Det betyr at en sykler, vi andre nyter livet på hytta. Været slo til.

Scott fikk seg en høydare på sporfronten. Gjorde som planlagt. La to korte spor i terrenget, på to forskjellige våtmarksområder. Markerte sporstart med et par frolic biter, og så et par dann og vann, veldig få. Begge sporene lå ca to og en halv time. Det var stekende sol. Gikk dem i fire tiden.

Planen var at han skulle få spor han mestret og det gjorde han. Har vært litt mye utfordringer på asfalt i det siste.

Spor 1: En vinkel, og litt skrått på slutten, ellers rett frem. Varierende høyt gress, myr og sandgrunn. Ca 50-50m. (Den nye sporappen sier riktignok 168 m, men legger hele sporet ca 1 km. unna.)Gutten tok sporstarten i det han hoppet over sauegjerdet. Veldig konsentrert. Mister det innimellom, men sirkler rundt til han er på igjen. Jeg gikk med kort bånd (blå trekksele) for å fokusere på teknikken. Har nesa litt over bakken. Gikk rett på sporslutten - og fortsatte i mine spor etterpå.

Spor 2: Rett frem (var egentlig tiltenkt Tammie), myra borte ved butikken. Ca 10 m. Her var jeg litt usikker på akkurat hvor jeg hadde lagt det, men han jobber godt - og finner slutten.

Mål fremover: Trene markering av gjenstand - må bare bestemme meg for hva slags. Fortsette trening på hardt underlag - veksle med grus og ikke gjøre de så lange.

 Scott har vært ute og hentet den røde ballen sin.
(Som Tammie somlet bort litt senere)









Tammie henter pinner, men legger seg ned og kjøler seg ned før hun kommer opp igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar