tirsdag 22. oktober 2013

Sportrening uke..

Torsdag la Aud Venke og jeg spor  under tak i parkeringshuset til Statoil. Veldig kjekt når det regner, det gjorde det ikke da. Men det var lys så vi kunne se i mørket. Hun påstår det er gummi i dekket, men det er i hvertfall hardt. Fullmåne og nydelig, men masse vind og kaldt.

Jeg la 3 spor i garasjen. Relativt lite godbiter -. Meeen, virring, virring og virring på første. Litt mere fokus på spor 2 og det 3 hadde han begynt å komme på nett. Tror Scott må gå et spor først før vi begynner å trene spor heretter.

Så la jeg et nede langs D blokka mellom D blokka og barnehagen. La sporet helt i kanten av asfalten, mot gresset. To vinkler, slik at jeg krysset gangstien og fortsatte på andre siden. Også der gikk sporet i kanten - nå med fortauskant. Dette sporet var noe lengre enn de andre. Dette gikk merkbart mye bedre. Gutten er mye mere fokusert.

Alle 4 var ferskspor - maks en halvtimes liggetid. Ekko fikk blodpudding, Scott bare fiskepudding, det var visst urettferdig.

Søndag
Etter håndballkampen la jeg to-tre spor på plattingene bak Tastasenteret. Dette ligger like ved skoleplassen. Gikk i kanten mellom to heller - og langs trappene, for å gjøre det litt enklere både for Scott og meg. Disse fikk et par timers liggetid før jeg tok med Scott ut. Denne dagen regnet det. Første gang vi har gått i regn.

Traff Zoey (søt flat tispe) rett før vi skulle gå spor, dessuten pleier vi leke der. Ergo full fart på flattene først.

Det ble litt som på torsdagen først, men igjen så gikk det bedre på siste sporet. Ser imidlertid at han setter nesa ned når jeg ber ham "søk spor", men så kan nesa gå opp igjen like etterpå. Får prøve å få noen gode ideer i helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar