søndag 22. desember 2013

Knalltrening

Siste sportreningene vår for et par uker siden. Etter det tok julestresset oss.

Gry - Silja, Aud Venke og Ekko og Scott og meg. To spor til hver hund. La oss si ca 2/3 av parkeringslengdene pr spor. Silja fikk et som var full lengde +.

Spor 1:
Gry la dette. Skrapte med tørket blodpølse + noen krittmerker. Et par godbiter underveis tror jeg. Scott gikk til tider veldig bra. Godt i sporet. Ser imidlertid at han blir avsporet når han finner godbiter eller belønning - må jo få seg maten og se om der er mer. Konkluderte med at han må ha mindre belønning i sporet - han må rett og slett få tid og ro til å fokusere.

Spor 2:
Aud Venke la dette, mindre godis i sporet - la også med en vinkel. Helt tydelig at han går bedre i dag, jobber bra gode stykker av gangen. Vinkelen klarte han ikke, men han så at sporet endret seg og dreide i rett retning. (Vi husket ikke akkurat hvor det var). Nesa opp og søkte utover. Fikk belønning for at han tok retningsskiftet. Første gang med noe annet enn rett frem på asfalt.

Aud Venke, Ekko, Scott og jeg har også hatt et lynspor (i motsetning til lynsjakk) før eksamenstreningen. Også denne gang på UIS.

La et par spor til hverandres hunder. Kanskje ikke fullt så bra som gangen før, men likevel mye bra på de begge to. Ekko går jevnest, men litt høy nese. Scott har bra fokus til han får ferten av mat, så detter han litt ut.

God jul: Mååå, jeg ha på meg denne?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar