søndag 9. november 2014

Rundering på Sviland:

4 stk stilte på trening lørdag på Sviland: Jan Inge med Punky, Marit med Touch, Kari L med Nicole og Scott og jeg. Det var meldt en del vind og regn, men var vel ikke egentlig noe utenom det vanlige. Vi hadde regntøy og det var rett.

Alle gikk terrenget på forhånd. Det var Scott og 3 damer - en i passende alder, + to unge. Til først ble det for mye skvaldring for ham, men så kom Casanovaen i ham frem.

Første økt

Ca 8 slag -  med 30-40 meters avstand.  Marit og Kari som figuranter. Ville fokusere på å holde "løypa" - og unngå ekstra runder i skogen. Lot ham gå flying, men gjorde det ikke altfor vanskelig å finne figurantene. Tok ham inn på midtlinja ca halvparten av gangene, ellers strak flying.


Scott startet med å rappe godbitene fra Marit, - men hun klarte å redde noen heldigvis. Gikk litt tid på å støvsuge terrenget, før han var klar til videre jobbing. Han jobbet bra i dag. Rett på figurantene og god innsats hele veien. Ettersom jeg tok ham inn på midtlinjen en del ganger, ble også de andre passeringene ganske bra. Godt fornøyd.




  Andre økt gikk alle for meldingstrening.

Vi tok den inne i skogen. Kort avstand. Kari og Jan Inge som figuranter. Løsbitt: hageslange og Canis-bittene.

De to første gangene satte jeg ham hos figurant som sendte ham inn, med løsbitt. Han tygger i vei, men denne gang kom han greit inn. Og løp greit ut igjen til figurant. Ingen tvil om at bittet er belønning i seg selv, så figurantene må toppe dem.

De to neste slagene sendte jeg ham ut fra meg og tok hele kjeden. Begge disse fungerte også bra. Veldig godt fornøyd med det. Gutten vet hva han skal - og motsto fristelsen til å dra til skogs med bittene. Jeg hentet ham alle gangene.

Skal fortsette å trene mye på det å bringe inn bitt - gjenstander i alle sammenhenger, og ta opp igjen tyggetreningen også. Trente denne gangen ikke på å sette på line eller noe sånnt. Skal legge opp en plan for dette her.


Litt om de andre hundene

Nicole jobbet bra. Men denne gang ble det ingen bilder.

I går ble jeg litt forelsket i Touch. Makan til arbeidsinnsats hun viste. Utrolig kjapp og ivrig. Ikke noe tull under jobbingen. Stå på Marit og lykke til videre.



Kommer Punky snart da? Håper hun finner meg. Jan Inge trener konkurranse rundering. Jeg lå bak en vedstabel helt oppe med bekken - ned fra veien. Høy vannføring her også.

















Kan også si at Scott (Casanova) ble forelsket i alle damene. Han var helt utslitt etter to treningsøkter og tur med damene. Sov tre timer i bilen etter at vi kom hjem før han sov resten av dagen inne - bortsett fra at jeg avkrevde ham et par doturer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar